سایر ویژگی‌ها

ساير ويژگي‌هاي جعبه شن در بخش ساير موارد قابل دسترسي است. اين بخش داراي گزينه‌هايي همانند شکل زير است:

 

 

يکي از قابليت‌هايي که در اين بخش گنجانده شده است، قابليت کشيدن کادر دور پنجره‌هاي برنامه تحت تحليل است. به اين ترتيب مي‌توانيد بفهميد چه پنجره‌هايي در درون جعبه شن، و چه پنجره‌هايي خارج از آن اجرا شده است. با کليک بر روي گزينه "انتخاب رنگ کادر" مي‌توانيد رنگ کادر دلخواه خود را انتخاب نماييد. شکل زير برنامه notepad را نشان مي‌دهد که در هنگام فعال بودن اين گزينه، در درون جعبه شن اجرا شده است.

 

 

برخي بدافزارها براي فرار از تحليل شدن توسط جعبه شن اقدام به نمايش يک پيغام، يا درخواست ورودي از کاربر مي‌نمايند. براي جلوگيري از انجام اين کار قابليت "ايجاد ورودي تصادفي به برنامه تحت تحليل" ارائه شده است. اين قابليت با پيدا کردن دکمه‌هاي موجود در پنجره‌هاي ساخته شده توسط برنامه تحت تحليل، و همچنين ايجاد ورودي تصادفي از موس و صفحه کليد سعي مي‌کند از سد پيغام‌هاي نمايش داده شده توسط برنامه تحت تحليل عبور کند.

با فعال‌سازي گزينه "اجراي فايل مشکوک با دسترسي مدير سيستم"، برنامه تحت تحليل به صورت Admin سيستم اجرا خواهد گشت. (البته اين گزينه تنها در زماني تاثير خواهد داشت که قابليت User Account Control در سيستم فعال باشد.)

يکي ديگر از قابليت‌هاي موجود در جعبه شن پارسا، قابليت تحليل ايستا مي‌باشد. با فعال‌سازي اين قابليت، فايل اجرايي تحت تحليل، و کليه فايل‌هاي Drop شده توسط وي مورد تحليل ايستا قرار مي‌گيرد. (البته به شرطي فايل‌هاي Drop شده مورد تحليل قرار مي‌گيرد، که قابليت "گرفتن نسخه پشتيبان از فايل‌هاي Drop شده" موجود در بخش "تنظيمات فايل‌سيستم" فعال باشد.)

جهت اطلاعات بيشتر درباره فرمت خروجي تحليل ايستا به زيربخش "تحليل ايستا" مراجعه نماييد.

نمی‌توانید پاسخی پیدا کنید؟ آیا به دنبال مقاله خاصی هستید که در سؤالات عمومی قرار دارد؟ فقط پوشه ها و دسته بندی های مختلف مربوطه را مرور کنید و سپس مقاله مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت مهندسی دنیای فناوری امن ویرا می‌باشد.