نصب و راه‌اندازی

براي اجراي جعبه شن پارسا بهتر است از يک سيستم عامل در محيط ماشين مجازي استفاده شود، تا احيانا اجراي بدافزار باعث آلوده شدن سيستم عامل واقعي نشود. همانطور که در بخش قبل ذکر شده جعبه ­شن پارسا نسخه 0.2.0.0 با سيستم عامل‌هاي ويندوز 32 بيتي و 64 بيتي انواع  Vista SP 1/2 و Windows 7 SP 1/2 و Windows 8/8.1/10 سازگار مي­‌باشد. ابتدا بايستي منطبق بر نوع سيستم يکي از پوشه­‌هاي حاوي فايل­‌هاي جعبه­‌شني (32Bit , 64Bit) را به ويندوز خود کپي کنيد. داخل هر کدام از پوشه­‌ها فايل‌هاي مورد نياز براي اجرا شدن جعبه شن وجود دارد و کاربر تنها نياز است فايل اجرايي SandBox_Parsa.exe را اجرا کند. با اجراي اين فايل جعبه شن اجرا خواهد شد اما هنوز براي عمليات تحليل آماده نيست، چرا که اين ابزار براي مانيتور کردن بايستي بتواند درايورهاي خود را بارگذاري کند. بنابراين پيغام زير را نشان خواهد داد.

نکته: برخي از نوت‌بوک‌هاي جديد داراي قابليتي به نام Secure Boot هستند، که از فعال سازي حالت تست جلوگيري مي‌کند. چنانچه نوت‌بوک شما نيز داراي اين قابليت است، بايد ابتدا آن را از طريق BIOS سيستم غيرفعال نماييد.

 

 

در صورت تاييد، سيستم عامل شما پيغام زير را نشان خواهد داد، و بعد از راه‌اندازي دوباره بصورت اتوماتيک وارد حالت تست خواهد شد.

 

 

در صورت تغيير وضعيت سيستم عامل به Test Mode بايستي سمت راست پايين Desktop همانند شکل زير باشد.

 

 

حال جعبه­‌شن آماده تحليل مي­‌باشد و مي­‌توانيد از آن استفاده کنيد. اما بهتر است در اين حالت يک Snapshot از سيستم تهيه کنيد، تا در صورت آلوده شدن سيستم عامل بتوانيد آن را به وضعيت قبلي برگردانيد.

نمی‌توانید پاسخی پیدا کنید؟ آیا به دنبال مقاله خاصی هستید که در سؤالات عمومی قرار دارد؟ فقط پوشه ها و دسته بندی های مختلف مربوطه را مرور کنید و سپس مقاله مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت مهندسی دنیای فناوری امن ویرا می‌باشد.