تنظیمات پیشرفته

 در این بخش به ارائه یک سری نکات پیشرفته پرداخته و همچنین به ارائه راه حل مشکلات متداولی که ممکن است در هنگام کار با سامانه داشته باشید، پرداخته می‌شود.

 

تنظیمات درایو امن سایبرنو در درون یک فایل JSON در opt/SecureDrive/manager/configs/configs.json/ قرار دارد. شما می‌توانید با تغییر در محتوای این فایل در عملکرد سامانه تغییر ایجاد کنید.

 

نکته: در نسخه ویندوز این فایل در مسیر configs/configs.json‌ قرار دارد.

 

توصیه می‌شود چنانچه با عملکرد این تنظیمات آشنایی ندارید، اقدام به تغییر آن نکنید. برخی از تنظیمات مهم در اینجا ارائه شده است.

 

تنظیمات پیشرفته

 

  1. vmdk: این سامانه می‌تواند محتوای فایل‌های vmdk را تحلیل کرده و چنانچه بدافزاری در درون آن باشد، آن را شناسایی نماید. چنانچه به این قابلیت علاقمند هستید، آن را برابر true قرار دهید. توجه داشته باید که جستجوی بدافزار در فایل vmdk با توجه به اینکه نیاز به Extract شدن آن می‌باشد، عمل زمانبری است و باعث کاهش سرعت پویش خواهد شد. لازم به ذکر است این قابلیت در سیستم عامل ویندوز پشتیبانی نمی‌گردد، بنابراین در نسخه ویندوز این مقدار باید برابر false باشد.
  2. port: این تنظیم مشخص می‌کند که سرویس درایو امن سایبرنو بر روی چه پورتی اجرا گردد، به طور پیشفرض این تنظیم برابر 80 است، در صورت علاقه می‌توانید این پورت را عوض کنید. توجه داشته باشید که این پورت نباید توسط پردازش دیگری به غیر از سرویس درایو امن سایبرنو استفاده گردد.
  3. type: این بخش نوع ذخیره داده‌های سامانه را مشخص می‌کند. اگر برابر memory‌ باشد، یعنی داده‌ها در حافظه ذخیره می‌گردند و به این ترتیب با سرعت بالاتری ذخیره و بازیابی می‌گردند. در این حالت کلیه داده‌های پویش به محض راه‌اندازی دوباره سرویس درایو امن سایبرنو از بین می‌رود. شما می‌توانید این فیلد را برابر sqlite قرار دهید، در این صورت کلیه داده‌های در یک پایگاه داده sqlite در مسیر opt/SecureDrive/manager/database/ قرار می‌گیرد. با انجام این کار شما لاگی از کلیه پویش‌های انجام‌شده توسط این نسخه از درایو امن سایبرنو برای همیشه را در اختیار خواهید داشت. البته انجام این کار با توجه به نیاز به خواندن اطلاعات از دیسک سخت باعث کاهش سرعت سامانه خواهد شد. توصیه می‌شود در صورتی که به این قابلیت نیاز دارید، هر از چند گاه محتوای پایگاه داده را پاک کرده تا حجم آن زیاد نشود.
  4. timeout: این تنظیم برای شناسایی Crash در ضدویروس‌هاست. به طور پیشفرض چنانچه ضدویروسی بعد از گذشت 3600 ثانیه (1 ساعت) هیچ پاسخی از خود ارسال نکند، فرض می‌شود که آن ضدویروس دچار هنگ یا خطا شده است. شما می‌توانید مقدار این پارامتر را با توجه به نیازهای خود کم یا زیاد کنید.
  5. error_tracking: سایبرنو برای بررسی خطاهایی که ممکن است در سرویس درایو امن سایبرنو رخ دهد، لاگی از خطاها را به سرور خود ارسال می‌کند، چنانچه به ارسال این لاگ‌ها به سرور سایبرنو علاقمند نیستند، می‌توانید محتوای فیلد error_tracking را پاک کنید. البته انجام این کار توصیه نمی‌شود، چرا که در این صورت چنانچه خطایی ناشناخته در سامانه رخ دهد، سایبرنو به راحتی نمی‌تواند دلیل آن را بیابد.

 

بعد از اعمال تغییرات مد نظر خود باید سرویس درایو امن سایبرنو را دوباره راه‌اندازی نمایید، برای این‌کار در سیستم عامل سایبرنو دستور زیر را وارد کنید:

sudo systemctl restart securedrive.service

 

نکته: در سیستم عامل ویندوز کافیست پنجره‌های CMD باز شده در هنگام اجرای درایو امن را بسته و دوباره فایل run.bat را اجرا نمایید.

 

نمی‌توانید پاسخی پیدا کنید؟ آیا به دنبال مقاله خاصی هستید که در سؤالات عمومی قرار دارد؟ فقط پوشه ها و دسته بندی های مختلف مربوطه را مرور کنید و سپس مقاله مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت مهندسی دنیای فناوری امن ویرا می‌باشد.