راهنمای استفاده در سیستم عامل ویندوز

برای استفاده از این سامانه همانطور که گفته شد دو روش وجود دارد. روش اول این است که سیستم را با آن بوت کرده و از کلیه امکانات این سامانه در درون یک سیستم عامل خاص منظوره استفاده کنید.

روش دوم نیز این است که از این ابزار در سیستم عامل ویندوز استفاده نمایید. استفاده از روش دوم زمانی توصیه می‌شود که احساس می‌کنید ویندوز شما آلوده شده و می‌خواهید بدون خاموش کردن رایانه اقدام به تحلیل دیسک رایانه خود و انجام عملیات جرم‌یابی نمایید.

در ادامه، روش استفاده در سیستم عامل ویندوز را برای شما توضیح می‌دهیم.

 

استفاده در سیستم عامل ویندوز

روش دوم استفاده از درایو امن سایبرنو استفاده در سیستم عامل ویندوز است. وقتی درایو امن سایبرنو را به یک دستگاه دارای سیستم عامل ویندوز متصل می‌کنید، یک درایو با نام SecureDrive دیده می‌شود.

برای اجرای سامانه به درون پوشه SecureDrive رفته و فایل run.bat را اجرا کنید. بعد از چند ثانیه سرویس درایو امن سایبرنو اجرا شده و رابط کاربری آن در درون مرورگر Chrome به شما نمایش داده می‌شود. استفاده از این سامانه تفاوت چندانی با نسخه Bootable ندارد و رابط کاربری آن دقیقا مشابه نسخه Bootable طراحی شده است.

نکته: درایو امن سایبرنو در سیستم عامل ویندوز از ضدویروس‌های ClamAV و Emsisoft به همراه موتور Yara پشتیبانی می‌کند.

نکته: ضدویروس Emsisoft تنها در Windows 10 یا Windows Server 2016 به بعد امکان اجرا و شناسایی بدافزار دارد.

نکته: قبل از اجرای سامانه باید شماره سریال درایو امن سایبرنو را در بخش تنظیمات وارد کنید.

نکته: با توجه به اینکه بروزرسانی نسخه ویندوز ضدویروس ClamAV به طور مستقیم از طریق سرورهای ClamAV انجام می‌گیرد، لذا جهت بروزرسانی این ضدویروس حتما باید از ابزارهای فیلترشکن یا دور زدن تحریم استفاده کنید.

نکته: بعد از اتمام کار با درایو امن سایبرنو، ابتدا مرورگر و فایل main.exe را بسته و سپس اقدام به Safe Remove کردن درایو نمایید. از قطع اتصال یکباره درایو امن سایبرنو خودداری کنید.

 

 ابزارهای جرم‌یابی

در نسخه ویندوز نیز همانند نسخه Bootable ابزارهای مطرح جرم‌یابی در درون درایو امن سایبرنو در پوشه Tools‌ قرار گرفته است. اکثر این ابزارها Portable بوده و بدون نیاز به نصب قابل استفاده هستند. در این مقاله لیست کامل این ابزارها ارائه شده است.

نمی‌توانید پاسخی پیدا کنید؟ آیا به دنبال مقاله خاصی هستید که در سؤالات عمومی قرار دارد؟ فقط پوشه ها و دسته بندی های مختلف مربوطه را مرور کنید و سپس مقاله مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت مهندسی دنیای فناوری امن ویرا می‌باشد.