پویش برنامه

 

همانطور که در تصویر صفحه اصلی سامانه دیده می‌شود، شما می‌توانید فایل APK اپلیکیشن اندرویدی مورد نظر خود را با کلیک کردن روی دکمه آبی رنگ «انتخاب فایل» در مرکز صفحه، برای پویش بارگذاری کنید. در زیر این گزینه، امکان فعال کردن دو قابلیت «پویش محرمانه» و «ارسال پست الکترونیکی به توسعه‌دهنده» وجود دارد. با فعال کردن قابلیت پویش محرمانه نتیجه پویش تنها به شما نمایش داده می‌شود. همچنین با فعال کردن گزینه ارسال پست الکترونیکی به توسعه‌دهنده، در صورت امکان لیست آسیب‌پذیری‌ها و مشکلات برنامه تحت تحلیل به توسعه‌دهنده برنامه ارسال می‌گردد.

پس از تکمیل بارگذاری به صفحه گزارش پویش هدایت می‌شوید. در این صفحه، بلافاصله پس از پویش، اطلاعات اولیه برنامه مطابق شکل زیر نمایش داده می‌شود:

 

 

پس از پایان پویش، درصد ریسک‌پذیری برنامه نمایش داده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. همانطور که در تصویر بالا دیده می‌شود، اپلیکیشن «هفت هشتاد» دارای ۱۲ درصد ریسک‌پذیری و تعداد ۹۴ ریسک امنیتی است اما هیچگونه آسیب‌پذیری ندارد. در سمت چپ صفحه نیز می‌توانید گزینه‌های دریافت گزارش و دانلود فایل برنامه را ببینید.

 

 

در زیر گزینه «جزئیات بیشتر» نیز می‌توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با برنامه ببینید. با کلیک کردن روی هرکدام از گزینه‌های «مجوزها»، «اکتیویتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها»، «گیرندگان پخش»، «سرویس‌ها»، «تامین‌کنندگان محتوا»، «لینک‌ها» و «گواهینامه‌ها»، اطلاعات مربوطه نمایش داده می‌شود.

 

 

در بخش لیست برنامه‌های پویش شده می‌توانید گزارش پویش برنامه‌هایی را که تاکنون در آزمایشگاه امنیت تلفن همراه سایبرنو پویش شده‌اند، مشاهده کنید. در صورتی که برنامه مورد نظر شما در این فهرست قرار داشته باشد، می‌توانید خیلی سریع از این بخش، گزارش پویش آن را بخوانید و نیازی به پویش کردن مجدد برنامه نخواهید داشت.

با کلیک کردن روی گزینه «مشاهده همه» در زیر این بخش به صفحه «جستجو» هدایت می‌شوید. در این صفحه می‌توانید بر حسب مقادیر SHA1 ،SHA256 ،MD5، نام برنامه یا نام بسته اقدام به جستجو در لیست برنامه‌های پویش‌شده نمایید.

نمی‌توانید پاسخی پیدا کنید؟ آیا به دنبال مقاله خاصی هستید که در سؤالات عمومی قرار دارد؟ فقط پوشه ها و دسته بندی های مختلف مربوطه را مرور کنید و سپس مقاله مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت مهندسی دنیای فناوری امن ویرا می‌باشد.